10 wskazówek dla zmęczonych nóg!


pies

Wiele z nas co jakiś czas odczuwa uporczywy ból nóg. Powodów powracającego bólu może być wiele: począwszy od dnia pełnego wrażeń spędzonego na zakupach aż po intensywne zajęcia w klubie fitness. Inną przyczyną może być niewłaściwe krążenie krwi w nogach. Mamy jednak kilka porad jak temu zapobiec:

1. Przede wszystkim unikaj długotrwałego stania w miejscu oraz nieustannego siedzenia. W zależności od specyfiki Twojego zawodu, jeśli dużo czasu spędzasz przy komputerze, wstań na moment od biurka, by rozruszać nogi. Jeśli natomiast jesteś aktywna fizycznie musisz pamiętać o odpowiednich ćwiczeniach – przykładowo regularnie zaciskaj mięśnie łydek

2. W miarę możliwości unikaj noszenia zbyt ciasnych spodni

3. Noś wkładki w butach zapewniające odpowiednią amortyzację stopy

4. Jeśli codziennie musisz pokonywać kilka kilometrów pieszo, zaopatrz się w wygodne obuwie z wytrzymałą podeszwą

5. Odpoczywając po codziennych obowiązkach wyłóż wygodnie nogi powyżej klatki piersiowej

6. Weź zimny prysznic, by zapewnić lepsze krążenie krwi w Twoich nogach

7. Przepukaj Twoje stopy w zimnej wodzie

8. Regularnie masuj nogi używając kremów odżywczych

9. Pilnuj właściwej wagi

10. Nie stroń od aktywności fizycznej! Regularny jogging lub dłuższy spacer pozwolą Twoim mięśniom właściwie pracować

Oni już dodali komentarz

  1. #1 Joanna:

    Bardzo ważna jest również odpowiednia dieta i nawadnianie organizmu. 2-3 litry napojów dziennie to absolutne minimum. Wykluczenie soli z jadłospisu jest równie istotne – przez sól woda zatrzymuje się w organiźmie, co powoduje obrzęki i opuchliznę.

Komentuję

*


*

Dodaj swój komentarz: